سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی دیگر از عاشقانِ دنیای زنبورها

به خاطر علاقه ای که به سخت کوشی، نظم و سبک زندگی زنبورها دارم؛ تصمیم گرفتم تا در این صفحه در مورد چیز هایی که از زنبور ها یاد گرفتم براتون بنویسم ...

تا حالا عسل بنفش دیدی ؟!

چند روز پیش داشتم مقاله میخوندم که با همچین عنوانی مواجه شدم " آیا وجود عسل بنفش حقیقت دارد ؟! " کنجکاو شدم و اون مقاله رو باز کردم. چون واقعا تو عمرم عسل بنفش ندیده بودم ... از طرفی نمیدونستم شایعه ست یا واقعا عسل بنفش وجود داره ؟! 

خلاصه بعد از باز کردن اون مقاله متوجه شدم که بله! عسل بنفش وجود داره و اتفاقا یه جور عسل خیلی خاص و نادره. اما اتفاق جالب تر میدونید چی بود ؟! اینکه هنوز دلیل علمی برای توضیح این عسل های ارغوانی پیدا نکردن باید فکر کرد یه عده از زنبوردارا میگن که شاید زنبور عسل شهد گل های بنفش رو خورده ... یه عده دیگه میگن شاید زنبور عسل قند های کارخانه ای آبی و بنفش خورده که نتیجه تولید عسل طبیعیشون، بنفش و ارغوانی شده گیج شدم

اما موضوع بازم به این جا ختم نمیشه. چون عسل بنفش در مناطقی تولید شده که زنبورای عسل هیچ دسترسی به گل های بنفش یا قند های کارخانه ای نداشتن و تو آزمایشگاه معده زنبورای عسل رو بررسی کردن اما هیچ شهد بنفش رنگی داخل معده عسلی زنبورا پیدا نکردن! یعنی چی؟ پس واقعا دلیل اصلی این پدیده چی میتونه باشه ؟!

حالا از اینا گذشته؛ شما جایی رو سراغ دارید که عسل بنفش بفروشن ؟! من همه سایت های عسل فروشی معروف ایرانی رو گشتم ولی عسل بنفش پیدا نکردم. چون میگن که این عسلا علاوه بر رنگشون، طعم ترش و شیرین خاص و مطبوعی هم دارن .... عاقا من عسل بنفش میخوام مؤدب کجا میتونم پیداش کنم دلم شکست